אבוקדו – יתרונות הפרי להגנה וחידוש העור

האבוקדו העשיר בנוגדני חימצון המגינים על העור מפני רדיקלים חופשיים אך גם עשיר במגנזיום הנחוץ לעור בתהליך חידוש התאים, בעור הסובל מתסמיני פסוריאזיס עוזר שמן האבוקדו בריכוך העור ואף תורם לזירוז יצירת קולגן חדש. מידע נוסף במאמר הבא. קריאה מהנה ומועילה.

מאיפה מגיע אלינו האבוקדו?

אבוקדו, אותו פרי ירוק וטעים שמככב בארוחות ישראליות בצורתו המקורית או בממרח, מגיע במקור ממרכז אמריקה. הספרדים היו הראשונים להפיץ אותו אל העולם, בהתחלה דרך אמריקה הדרומית ובהמשך גם ליבשות נוספות. לישראל הגיע האבוקדו בשנות ה-20 של המאה הקודמת על-ידי נזירים מלטרון וכיום מגדלים בישראל 6 זני אבוקדו (מתוך 15 קיימים) והוא הפרי שאת היקפי היצוא שלו עוקפים רק פירות ההדר.

כל היתרונות בפרי אחד

האבוקדו עשיר ברכיבים בריאותיים: ויטמינים A, B, C, E, K, ריבופלאבין, ניאצין, חומצה פנטותנית, חומצה פולית, אשלגן, מגנזיום, בטא, לוטאין, B6, אומגה 3 וקרוטן.  כל אלו הופכים אותו לפצצת בריאות ירוקה שנמצא קשר הדוק בינה לבין חיזוק העצמות, שיפור הראיה, מניעת בעיות לב ועיכול ואפילו בהפחתת הסיכוי לחלות בסרטן. מעבר ליתרונות האלו, משמש האבוקדו גם כמרכיב עיקרי בתחום הקוסמטיקה והביוטי וזאת בשל העובדה שרכיביו נמצאו גם כתורמים רבות לבריאות הקרקפת, העור ועור הפנים בפרט. עוד בימי קדם השתמשו נשות האצולה בשמן האבוקדו לטיפוח עור הפנים שלהן וגם כיום הוא המרכיב העיקרי בהרבה מסיכות פנים ביתיות שנשים וקוסמטיקאיות מוסמכות רוקחות בעצמן.

כך מסייע האבוקדו לבריאות עור הפנים והגוף

הרכיבים באבוקדו חודרים לעומק שכבת האפידרמיס ולכן האפקטיביות שלהם גבוהה. הם מכילים נוגדי חיצון הידועים בשמירה על העור מרדיקליים חופשיים ותהליכי הזדקנות ולכן הפרי מעולה גם כמוצר אנטי-אייג'ינג איכותי וידוע בשמירה על עור זוהר, גמיש וחלק.

האבוקדו מונע הופעת קמטים וקמטוטים, מסייע בשיקום העור במקרים של אדמומיות, פצעים וגרד ומונע בריחה של מים, כך שנשמרות רמות לחות גבוהות. בנוסף, הוא מסייע בהרגעת העור לאחר חשיפה לשמש וכן מסייע במניעת נזקים ומחלות עור בטווח הארוך, הנובעים מחשיפה לשמש.

האבוקדו הוא פרי הפכפך ומעט "קשה לתפעול". הוא מבשיל רק כשהוא נקטף ומאותו רגע יש לעקוב באדיקות אחרי תהליך ההבשלה, שכן נהוג לצרוך את האבוקדו למאכל או לקוסמטיקה כשהוא רך, אבל אי אפשר לצרוך אותו כשהוא כבר רקוב. אתרי האינטרנט והרשתות החברתיות מלאים בעצות שונות לגבי זירוז ההבשלה של האבוקדו ושיטות למעקב, אולם חשוב לזכור שבכל הנוגע ליתרונות בריאותיים, לא תמיד צריך להשתמש ישירות בפרי עצמו. תעשיית הקוסמטיקה משכילה לעשות שימוש מעולה באבוקדו, באמצעות שמן האבוקדו המופק ממנו. כך ניתן ליהנות תמיד מהיתרונות של האבוקדו בלי קשר לעונה או ההבשלה שלו.

האבוקדו כרכיב יעיל להקלה על תסמיני הפסוריאזיס

מוצרי האלוקדו עשירים בשמן האבוקדו העשיר בנוגדני חימצון המגינים על העור מפני רדיקלים חופשיים אך גם עשיר במגנזיום הנחוץ לעור בתהליך חידוש התאים, בעור הסובל מתסמיני פסוריאזיס עוזר שמן האבוקדו בריכוך העור, חידושו הבריא ואף תורם לזירוז יצירת קולגן חדש בעור להחזרת האלסטיות הטבעית שבו, שמן האבוקדו מסייע לעור בתהליך סינתזת ויטמין D בעזרת אור השמש ובכך תורם לבניה מחודשת ובריאה יותר של תאי העור.

כתיבת תגובה

הירשמו לניוזלטר שלנו

הישארו מעודכנים ותהיו ראשונים לדעת על הטבות ומבצעים בחנות! כל מה שנשאר לך זה להשאיר פרטים 

Open chat
היי,
איך נוכל לסייע לך?
דילוג לתוכן